Porządek obrad
1.
Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.
Powołanie Sekretarza obrad.
3.
Proponowane zmiany do porządku obrad.
4.
Przyjęcie protokołu z XX sesji Rady Miejskiej.
5.
Sprawozdanie Burmistrza z prac pomiędzy sesjami Rady Miejskiej i realizacji uchwał Rady.
6.
Informacje Przewodniczącego Rady Miejskiej.
7.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej miasta Ostróda
na lata 2025-2035.
8.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Miejskiej Ostróda na rok 2025.
9.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości.
10.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych.
11.
Podjęcie uchwały w sprawie wysokości i zasad ustalania oraz rozliczania dotacji celowej dla podmiotów prowadzących na terenie Gminy Miejskiej Ostróda żłobek lub klub dziecięcy, lub zatrudniających dziennych opiekunów w 2026 r.
12.
Podjęcie uchwały o zmianie uchwały w sprawie Rocznego Programu Współpracy na rok 2026 z organizacjami pozarządowymi oraz innymi uprawnionymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.
13.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr II/5/2024 Rady Miejskiej w Ostródzie
z dnia 20 maja 2024 r. w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Ostródzie
i ustalenia jej składu osobowego.
14.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr II/6/2024 z dnia 20 maja 2024 r. w sprawie wyboru Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Ostródzie.
15.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr II/10/2024 w sprawie ustalenia składu osobowego stałych Komisji Rady Miejskiej w Ostródzie i zmiany Uchwały Nr III/18/2024 z dnia 23 maja 2024 r. w sprawie zmiany składu osobowego Komisji Spraw Społecznych, Rodziny
i Osób z Niepełnosprawnościami Rady Miejskiej w Ostródzie.
16.
Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2026 rok.
17.
Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planów pracy Komisji na rok 2026.
18.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze,
z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat oraz trybu ich pobierania.
19.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne nabycie w drodze komunalizacji na rzecz Gminy Miejskiej Ostróda nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa.
20.
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla działki ewidencyjnej nr 155/9 położonej w obrębie 0009 miasta Ostróda przy ul. Władysława Jagiełły.
21.
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia „Programu Opieki nad Zabytkami Miasta Ostróda na lata 2025-2028”.
22.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż niezabudowanej nieruchomości gruntowej, oznaczonej w ewidencji gruntów nr działki 64, położonej w obrębie 4 m. Ostróda przy ul. Gustawa Gizewiusza.
23.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości w drodze darowizny.
24.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie, w trybie bezprzetargowym, kolejnych umów dzierżaw na czas oznaczony do 3 lat, na zawarcie, w trybie bezprzetargowym, kolejnych umów najmu na czas oznaczony do 3 lat oraz na zawarcie, w trybie bezprzetargowym, kolejnych umów najmu na czas oznaczony do 1 roku.
25.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia międzygminnego w zakresie lokalnego transportu zbiorowego.
26.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych zlokalizowanych na terenie miasta Ostróda, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Miejska Ostróda, udostępnionych dla operatorów i przewoźników oraz zasad i warunków korzystania z tych przystanków.
27.
Wolne wnioski i informacje.
28.
Interpelacje i zapytania.
29.
Zamknięcie XXI sesji Rady Miejskiej.